Thursday, December 14, 2017

#BookRev - Split by Nurul Ain Syuhada

Assalamualaikum dan hi. 


Alhamdulillah hari ni berkesempatan untuk update satu lagi entri baru, macam biasa masih menaip dan post entri melalui telefon hahaha. Hari ni aku nak tulis pasal satu buku yang aku beli,  baru jugak laa beli-2 bulan lepas masa aku p Pulau Pinang teman akak aku konvo.

Buku yang aku maksudkan itu tajuknya SPLIT.  Bila aku tengok saja tajuk buku ni,  aku dah boleh agak macam mana  cerita dalam buku ni sebab aku pernah tengok movie english yang tajuknya sama, Split jugak.  Mungkin antara hampa ni dah pakat tengok dan cerita dia lebih kurang macam drama korea Kill Me Heal Me.  Haaa,  peminat drama korea mesti tau kan?

Tapi of course laa jalan cerita nya berbeza walaupun apa umumnya mengisahkan tentang personality disorder.



Antara karakter penting dalam buku ni adalah Maryam, Mikael/ Hafez dengan Aryan.  Ada banyak lagi karakter lain tapi aku just bagitau yang utama jaa.


... ada lagi kejutan yang dialami Maryam. Apakah kejutan itu?  Ada tiga sajakah personaliti Mikael? 


Hahaha nak tau lebih lagi?  Hampa kena laa beli di kedai buku yang berdekatan.  Bagi aku best weh buku ni, overall aku bagi 4 bintang daripada 5 sebab umumnya aku dah tau tentang apa buku ni tapi tak rugi beli.


Ok,  itu saja dulu dari aku.  Jumpa lagi nanti!

2 comments:

  1. menarik... hurmm masuk lam wishlist..

    ReplyDelete
  2. Woww, hehe..dah lama beli, dari start keluar drama zul arifin kat tv 3, sampai sekarang tak baca sungguh-sungguhhhh

    ReplyDelete