Friday, October 13, 2017

Permulaan cerita yang menarik dalam, MAD DOG | Episod 1 & 2

Assalamualaikum dan hi.



Dah lama rasanya aku tak merasai 'keseronokkan' tengok drama korea ni selepas aku tengok Goblin. Bukan apa aku ada tengok beberapa drama korea baru ni cuma bila lepas tengok episod 1, keinginan nak tengok episod-episd seterusnya ni takdak - takdak feel gitu. Tapi semalam mood untuk tengok drama korea tu dah datang akhirnya dan drama korea yang aku nak tulis ni adalah drama baru, Mad Dog - baru ada 2 episod saja tapi best betul bagi aku seriously!


Drama ni memang aku recommend untuk hampa yang peminat drama korean di luar sana tengok drama yang best ni. Tapi better hampa pakat tengok bila dah complete semua 16 episod sebab apa tau, mungkin hampa akan jadi macam aku nak tau apa akan jadi seterusnya tapi untuk nak tunggu episod selanjutnya - 3 dan 4 kenalah tunggu hari Rabu dan Khamis akan datang, lambat lagi haha;
but untuk yang ada channel KBSWorld, akan ditayangkan hari Khamis dan Jumaat


Ok meh aku tulis sikit pasal cerita Mad Dog ni sebab aku dah tengok and the first two episodes are really awesome, trust me!



Sinopsis pendek.


Choi Kang Woo adalah bekas detektif, tetapi kini bekerja sebagai penyiasat insurans veteran. Dia mengetuai satu pasukan yang cuba mendedahkan kes-kes penipuan insurans.




Lakonan hebat daripada Yoo Ji Tae sebagai Choi Kang Woo yang dulunya adalah seorang detektif tetapi kini dia bekerja sebagai penyiasat insurans selepas kematian isteri dan anak lelakinya yang mati sebab kapal terbang yang depa naik tu terhempas dan juga Woo Do Hwan sebagai Kim Min Joon iaitu seorang lelaki yang genius dan mempunyai seorang abang iaitu seorang pilot.



Episod 1;

Choi Kang Woo
*source : google*

*source : google*

Kim Min Joon
*source : google*  

Choi Kang Woo dan 4 ahli pasukannya iaitu Jang Ha Ri, Park Soon Jung dan Oh Noo Ri dalam undercover untuk mencari bukti tentang seorang lelaki ni yang selalu exercise di hospital, ada tempat khas untuk lelaki tu. Dah dapat bukti semua tu, Choi Kang Woo ni akhirnya pergi jumpa lelaki tu dan lepas tu dia akan buat report polis untuk tangkap lelaki tu. Lepas tu Choi Kang Woo dan pasukan dia nih buat pulak siasatan tentang runtuhan bangunan dia mana struktur bangunan tersebut tak kukuh dan pemilik yang bina bangunan tu tak mengaku bersalah. Sebenarnya Kim Min Joon ni ada di awal permulaan drama haa, tapi aku terus nak tulis tentang pertengahan dalam episod 1 ni  muncul Min Joon ni yang aku anggap mula-mula macam nerd sebab dari segi pemakaian dan style diri dia rupanya dak sebab dia ni macam psyco sikit sebenarnya hahaha.



Episod 2;

Isteri dan anak lelaki Kang Woo
Abang Min Joon, Kim Bum Joon -Assistant Pilot


Untuk episod ni, drama ni back balik time sebelum isteri and anak Kang Woo ni mati. Isteri dan anak dia ni nak pergi bercuti sebenarnya dan kalau tak Kang Woo ikut sekali tapi tikes dah habis, dia beli lewat sebab dia ada hal yang perlu di selesaikan. Tengok punya tengok rupanya pilot yang bawak kapal terbang tu rupanya abang kepada Min Joon dan abang Minjoon ni jadi macam kena serangan apa ntah, dia jadi kaku dan tak boleh bergerak. Jadinya Kang Woo ni marah sangat-sangat kat abang Min Joon ni, yalaaa sapa laa tak marah bila dah jadi macam ni melibatkan nyawa.  In the end of episod 2 ni Min Joon bagitau yang dia adalah adik kepada pilot tu. 





Part yang paling sedih time Kang Woo ni buat pengecaman mayat untuk isteri dan anak lelaki dia lepas tu dengan Min Joon untuk abang dia.

Maaflaa kalau penulisan ni tak memuaskan hampa yang dah baca hahaha, aku cuma bagi intro macam-macam tu saja. Nak tau lebih lanjut, kenalaa tengok online - kena tengok sendiri baru best weh. 


Nah aku bagi link : MAD DOG

Kalau tak boleh bukak, bagi tau aku then aku bagi link lain haha.


Last but not least, again mungkin apa yang aku tulis ni hampa tak faham dan jalan penyelesaiannya hampa kena tengok lah, itu yang mampu aku bagitau haha. Serius tak menyesal, give it a try okay? 




Have a great day!

9 comments:

  1. wow ada 2 pelakon dari drama Save Me berlakon cerita ni, plus ada Ryu Hwa Young jugak..mmg harus tonton nanti..

    ReplyDelete
  2. masuk dalam list sebab ada Yoo Ji Tae..hihi

    ReplyDelete
  3. Yes, so far cerita ni sangat-sangat menarik! :D

    ReplyDelete
  4. Wah! macam seronok je! Okay, masuk dalam list Fatin :D Setuju sangat lepas Goblin dah tak ada cerita best utk ditengok T_T

    Fatinamudz

    ReplyDelete
  5. okay thank you! totally akan tengok cerita ni sebab ada woo do hwan hahah baru je tengok cerita dia save me before this :)

    ReplyDelete
  6. retty Guardian Sailor Moon: The Live-Action Series is a Japanese tokusatsu television series dramanice based on the Sailor Moon manga created by Naoko Takeuch

    ReplyDelete
  7. http://mybloggeroperaqq.blogspot.com/2018/01/4-peralatan-ini-buat-hubungan-dengan.html

    http://mybloggeroperaqq.blogspot.com/2018/01/bek-indonesia-selection-minta.html

    ♥ ♠ ♦ ♣ OPERAQQ.INFO ♥ ♠ ♦ ♣
    Kami Hadirkan Permainan Baru 100% FAIR PLAY Dari OperaQQ.org :) 1 ID Untuk 7 Games :
    - Domino99
    - BandarQ
    - Poker
    - AduQ
    - Capsa Susun
    - Bandar Poker
    - Sakong Online
    Nikmati Bonus-Bonus Menarik Yang Bisa Anda Dapatkan Di Situs Kami OperaQQ.info Situs Resmi, Aman Dan Terpercaya ^^ Keunggulan OperaQQ.org :
    - Tingkat Persentase Kemenangan Yang Besar
    - Kartu Anda Akan Lebih Bagus
    - Bonus TurnOver Atau Cashback 0.3% Di Bagikan Setiap 5 Hari
    - Bonus Referral Dan Extra Refferal Seumur Hidup
    - Minimal Deposit & Withdraw Hanya 20.000,-
    - Tidak Ada Batas Untuk Melakukan Withdraw/Penarikan Dana
    - Pelayanan Yang Ramah Dan Memuaskan
    - Dengan Server Poker-V Yang Besar Beserta Ribuan pemain Di Seluruh Indonesia,
    - Operaqq.net Pasti Selalu Ramai Selama 24 Jam Setiap Harinya.
    - Permainan Menyenangkan Dengan Dilayani Oleh CS cantik, Sopan, Dan Ramah.
    Fasilitas BANK yang di sediakan :
    - BCA
    - Mandiri
    - BNI
    - BRI
    - Danamon
    Tunggu Apa Lagi Guyss..
    Let's Join With Us At Operaqq.net ^^
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
    - BBM : D60ED5D7
    - WHATSAPP :+855 964 93 0279
    - LINE : operaqq
    Link Alternatif :
    - www.operaqq.com
    - www.operaqq.info
    - www.operaqq.org
    NB : untuk login android / iphone tidak menggunakan www lagi boss ^_^

    ReplyDelete
  8. MAD DOG is one of the best Korean Drama of all time

    ReplyDelete