Sebab Buah Pinggang Rosak + Terapi Air Putih - SVIORS

Monday, October 24, 2016

Sebab Buah Pinggang Rosak + Terapi Air Putih

Assalamualaikum dan hi.



Kali ni aku nak share pasal buah pinggang, benda ni aku dapat dari whatsapp ada orang forwardkan. Mungkin ada yang dah baca or dah tau but aku nak share jugak sebab mungkin ada yang taktau lagi haha. Kat bawah ni aku listkan faktor-faktor yang merosakkan buah pinggang.


1. Kerap tahan air kencing.

2. Kurang minum air.

3. Suka makan makanan masin.

4. Suka minum minuman bergas.

5. Kerap kena jangkitan 'kencing kotor' dan tidak dirawat dengan sempurna.

6. Kerap makan daging dan seafood sebab tinggi Urid Acid.

7. Kerap makan pil tahan sakit.

8. Merokok.

9. Obesiti.

10. Alkohol.

11. Penyakit darah tinggi dan kencing manis yang tidak terkawal.



Ok ini adalah antara penyebabnya. Hampa semua pakat-pakat jaga laa kita punya buah pinggang masing-masing dan kawal pemakanan tu. 



Yang seterusnya adalah aesikit tentang Terapi Air Putih


Minum 1 gelas air ..

1.Masa bangun tidur; dapat membersihkan organ-organ dalaman.

2. 30 minit sebelum makan; dapat membantu fungsi seluruh pencernaan dan buah pinggang.

3. Sebelum mandi; dapat menurunkan tekaran darah.

4. Sebelum tidur; dapat mencegah stroke dan serangan jantung.





So sama-samalah kita menjaga buah pinggang kita dan juga diri kita sendiri.



Adios, sviors.

2 comments:

  1. Thanks for the info. Memang zaman sekarang ni perlu minum air putih banyak kot. Dunia dan manusia makin tak sihat

    ReplyDelete
  2. dulu abam penah kena sakit batu karang. skrg dah sembuh slps jumpa bomoh n amalkan pemakanan sihat..

    ReplyDelete