Sunday, December 18, 2016

INFINITY CHALLENGE - Reunion 16 years Sechs Kies with Ko Ji Young

Assalamualaikum and Hi :)





Wahhh, aku still tak boleh nak move on lagi dengan 'Reunion 16 years Sechs Kies with Ko Ji Young' yang aku tengok dkt Infinity ChallengeLike seriously memang aku tak boleh move on hahahaha.

Mesti ada yang tertanya Sechs Kies? Apa tu? Rancangan ke apa? Ko Ji Young? Sapa?
Ok mai sini aku terang satu persatu. Harap ada yang memahami haha. Aku tau pasal Sechs Kies ni dulu sejak tahun 2010 mcm tu ( minat kpop kan ) adalaa tau sikit-sikit. Maksud aku pernah dengar. Diorang ni boyband mcm Super Junior, Shinee tu tapi diorang ni ada sebelum Super Junior haa. Mungkin ada yang tau pasal group GOD or H.O.T? Haa Sechs Kies ni satu batch dgn diorang laa.

Diorang ni debut tahun 1997, perghhh waktu tu aku muda gilaaa hahaha. Lepas tu tahun 2000 diorang disbanded. Sechs Kies ni maksud dia 'Six Crystal'. Diorang ni ada dua sub unit iaitu Black Kies and White Kies and ada 6 org ahli dalam group ni; Eun Ji Won, Kim Jae Duc, Ko Ji Yong, Jang Su Won, Lee Jae Jin and Kang Sung Hoon.



[ Sechskies zaman dulu]



Salah sorang member Sechs Kies ni, Ko Ji Yong dah berhenti daripada dunia hiburan. Tak penah muncul kat TV sebabnya dia sendiri cakap yang dia ni takdak talent. Sekarang dia dah jadi business man yang berjaya. Kiranya peminat-peminat even some Sechs Kies's member ni tak pernah jumpa dia selepas diorang disbanded. Gila lamaa wehh, 16 tahun bukan 1, 2 tahun. So team Infinity Challenge ni p laa cari Ji Yong ni sebab nak mintak dia join seklai la kan dgn members lain. Nak buat reunion kot but Ji Yong tak bagi kata putus.



Infinity Challenge Ep 478

Ok ada satu part tu, Jaesuk bagitau laa diorang ni pasal Ji Young, maksud aku Jaesuk ni ada contact Ji Young. Lepas tu Jaesuk kata tapi ...... ( waktu ni aku jadi sebak pasai pa tak tau) Ji Yong kata agak sukar kalau nak join diorang. 


[ tengok reaksi diorang, muka hambar gila ]









Then Jaesuk kata ada orang untuk gantikan tempat Ji YongJaesuk dah cari org yang nak sama macam Ji Yong untuk nyanyi sekali dengan diorang. Waktu ni aku tergelak dah muka sorang-sorang makin hambar lagi. Jaesuk pon pi jemput org tu, tengok-tengok muncul Ji Yong ( aku dah agak dah Ji Yong akan mai punya demi members group dia kan, waktu ni aku teriak sikit. lama kot, 16 tahun tak jumpa.) Waktu ni diorang jadi awkward sampai taktau nak buat apa, kaku weh. Hahaha.





[ Sechs Kies 2016 !! ]


Lepas tu team Infinity Challenge ni bawak diorang p satu stadium ni, members Sechs Kies kecuali Ji Yong kena tutup mata diorang. Bila semua buka jaa penutup mata tu, pehhhh peminat diorang banyak kot sambil pegang belon warna kuning. Warna kuning tu warna khas untuk group diorang, macam kumpulan GOD color biru. Bagi aku waktu tu sekali lagi aku teriak sikit. 





And now, diorang dah aktif balik but as 5 members saja.

[ Happy reading yo ! ]

5 comments:

  1. huwaaaaaaa kalau den pun sebak sobs gotta watch this eps then ._. dahlama taktengok infinity challenge T_T

    ReplyDelete
  2. Terharu bila tengok Sechs Kies buat reunion macam ini. I feel you T_T

    ReplyDelete
  3. faten : Kan, sedih kot dah 16 tahun berpisah...

    atheera : Yea, kena tengok !!

    amira : Kan, still tak boleh move on.

    ReplyDelete
  4. Serius tak pernah dengar. Siqah tak tahu sangat band korea. Hihi.

    ReplyDelete